Vietnam vs Indonesia

Bismillah...

nak tahu kenapa tajuk aku kali ney, agak pelik sikit... ini bukan pertandingan bola sepak ke, sukan ke, ney pasal teman2 atw sahabat aku di tempat kerja baru ney... unik x tempat kerja aku.. macam2 bangsa ada... ada orang malaysia, vietnam, indonesia, myanmar, kemboja. tapi aku ada kawan yg membuat hary2 aku bahagia...

VIETNAM

vs

INDONESIA

mula aku kerja dulu, aku rasa x bahagia dgn apa yg aku wat, tapi demi masa depn aku redah jer.. aku ingt kata someone yg beri semangat dekat aku.. die cakap kenapa owg lain boleh buat aku tidak... so, aku gagahi juga... aku cuba n mencuba dan akhirnya aku menjadi suka dgn kerja ney... ini utk setakat neyla.. mana lah tahu esok lusa aku dah x suka kan... kita x tahu... dijangka masa depan...

ok.. smbg lek story pasal 2 negara ney.. ney bukan nak wat 2 negara ney gaduh atw bermasam muka... aku ada 2 teman seorg dari vietnam n seorang dari indonesia iaitu Thi Thu and Kak Yanti.. hary2 sakit perut dibuatnyer... yerlah apabila indonesia+vietnam+malaysia bercakap.. mulalah x fahamkan... so terpaksa kekadang 2 cakap ikut bahasa isyarat.. dah macam owg kurang upaya pula.. yg x boleh tahan gelaknyer bila Thi Thu yg lambat faham apa yg kita owg bercerita... i2 yg kita owg nak gelak... dah semngat bercakap Thi Thu pula x faham.. yg selalu memaham kan die. adalah kak yanti... bila part ney yg x leh tahan.. macam2 yg kita owg sebut.. last2 die faham n ulang balik apa yg kita owg cakapkan... aduh... Thi Thu...

tapi wat masa ney jer... lepas ney. kak yanti akan balik ke Indonesia awal bln 8... pasty kita owg akan sunyi bangat... dah hilang tempat gurau... nak wat cam ner.. setiap pertemuan ada perpisahan.... 

ok... i2 jer my story kali ney... bagi owg yg asal dr 2 negara ney, jangan terasa yer... ney just story kawan2 di tempat kerja.. ok..

bye... see u all next time...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...