CINTA... SAYANG... SUKA...

BISMILLAHIRAHMANNIRAHIM...
lame dah aku x update blog ney.. yer lah busy...opss(bz ssgt k???)... x da makna nyer bz... just x taw nk mgayat apa lg kat blog ney... awl pagi ney aku terfikir perkataan ney CINTA.. SAYANG... SUKA...adalah bebeza dr maksudnyer... mmmmm....


jom kita kenali apa maksud cinta...


CINTA = Cinta bererti jika kita benar-benar mencintai seseorang kita tidak akan pernah berhenti memikirkan tentang mereka walaupun sesaat dan merasakan dialah segalanya.


SAYANG = Sayang, tidak semudah apa yang dilafazkan oleh kata-kata. Ia mesti lahir dari lubuk hati dan jiwa yang suci murni. Ia mesti dibuktikan dengan perbuatan. Hendak membuktikan sayang itu memang sukar. 


SUKA = perasaan kita menyukai orang tersebut ataw kita senang berkawan dgn owg i2...


i2 maksudnyer.. tp sbnarnyer byk maksud lagi bagi 3 perkataan 2...


tetiba aku terjumpa satu blog ney... die buat puitis pasal 3 perkara ney... best sesgt taw...
ney puitis die, maaf tuan blog nak share juga puitis 2...


kowg bolehlah tgk kat link ney yerk...
http://www.sioloon.com/t11037-perbezaan-antara-sukacinta-dan-sayang


ok..lah 2 jer yg boleh aku sampaikan... insyaallah ntey aku update qesah lain lg...


wassalam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...