CeR!t@Ku D!bUl@N R@m@dH@n


first time waktu aku sekolah rendah adalah part di bulan puasa yg aku x leh lupakan
time 2 nak dekat raya dah, akulah org yg paling busy nak buat kek lapis...
nak dijadikan cerita, petang 2 kek lapis aku dah siap
so ibu saudara aku ney x leh pose(mslh wanita) 
so die p try lah rasa kek 2... aku ney pula sibuk nak rasa... so aku mintalah sikit...
time 2 mmg aku lupa yg aku pose... n then bla aku dh makan sedikit ibu sedara aku tyelah 
bukankah aku pose... cepat2 aku berhenti makan sedgkan aku dh makan sedikit dh.. dh telan pun...
i2lah cerita lawak aku mula2 pose...

second cerita lak... bila nak dekat rayakan mestylah owg sibuk nak kemas umah...
so time ney aku pown ape lagi kemas umahlah.. selalunye tugas aku mengelap tingkap 
penat taw mgelap tingkap bukan tingkap dpn semua tingkap taw...
k.. selepas aku mgelap tingkap so tibe2 aku trase dhga...
dgn selamba aku p peti sejuk n then aku teguk air sejuk dlm peti...
n then tiba2 nenek aku lalu, die pun tye aku x pose k?.. so aku pown dgn segan2... x nak poselah...
terus aku x pose taw...

ney part aku rse mmg bestlah kalau time pose dulu2... time budak2 kan...
aku selalu cakap dkt nenek aku nak poselah hari ney ...
bila balik sekolah jer aku cakap ala... boleh x nk buka pose.. dahagalah...
i2 prgai aku time sklh2 rendah dulu... suke ponteng pose.. skrg x dah...

lastly kengan aku yg terbaru x leh aku lupakan...
time ney aku praktikal kat stu temp 2... klu yg bersama aku 2 mmg ingat dh kenangan 2...
lpas balik praktikal kat 1 klinik ney... aku masaklah utk buke pose..
dgn semangat aku bawalah periuk nasi yg masih panas...
so aku turun tangga tanpa melihat anak tangga2 dgn tibe2 aku terjatuh tangga...
mmg sakit ar... pinggang aku.. periuk nasi 2 pula mmg terbang enth kemana...
kesoknnyer aku p minta ubat dgn MA... satu klinik gelak dgn aku...
i2 mmg aku x leh lupekan... tahun lepas 2 terjadi....

i2 jer cerita yg aku ingat kejadian di bulan Ramadhan...
I HOPE U ALL... X rasa bowink membacanyer... 
sebab aku x pandai nak karang cerita....


2 comments:

  1. puteri eima, anda ditag..sila ambil award ini ya..

    ReplyDelete
  2. laparrrrrrrrrrrr...=)maaf xde kene mgena..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...