HARAM k? mAkan Di BuLan Pose bg Yg X diBoleHkan PosE

semalam aku duk la tepi tasik dgn some body.. kite owg cam biasa bercerita kosong kat tepi tasik.. 
tetiba keluar tajuk pasal makan dibulan pose..
aderla.. somebody ney x leh pose sbb masalah wanita... faham2 jerk..
lepas2 keluar teori yg menyatakan haram kalau pompuan 2 makan siang hary...
aku menjadi bertanya, yer ke... sebabnyer spjg aku belajar..
aku x pernah pula dgr ... aku caye jerlah.. sbb nak jaga hati owg... baik pula...

so.. balik dr kelas ape lagi aku search lah kat internet.. so aku dpt jawapan nyer...
nak tahu jawapan nyer ...


Ramadhan (Bagi Wanita Yang Uzur)

Assalamualaikum,

-Sedikit pertanyaan tentang issu perempuan yg tak berpuasa. Adakah dibolehkan makan seperti mana hari-hari biasa seperti bulan yg lain.

- Jailani Hashim -

Jawapan

Walaikumsalam.

-Harus makan tetapi perlu menghormati Ramadhan bermakna makan dengan sembunyi yang keluarganya sendiripun tidak mengetahui yang ianya tidak berpuasa. Mengharamkan mereka dari menjamah sebarang makanan adalah dzalim kerana hukum tidak berkata begitu, kerana mereka uzur dan diharamkan berpuasa.

Wallahualam.

ini yg aku dpt dr laman web ney  kLIK dIsInI



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...