Bicara pada Kenangan Lalu

pada 16 Jun 2008..
aku mendaftarkan diri di kolej shahputra
dalam bidang Diploma Nursing UiTM
betapa seronoknyer aku pada masa ney...
yerlah separuh dari cita2ku akan tercipta...
aku minat nurse sejak kecil lagi..
tambahan lagi time ney my cousin ade sekali...
die pown amik same course dengan aku ...
sama bilik pla... memang bestla...

ney cousin aku 
nama die Nurakma...

time sem 1 aku dah dapat ramai kawan...
lagi2 bdk stu bilik yg kepala semua sekepala dgn aku....
neyla bdak bilik aku...
alyn, nadia, nora, akma, ain dan aku ...
time ney kita owg nak pergi poco2...

ney member aku pada sem1.. kita owg stu kelas, ramaikan..
dlu kita owg pyer total lebih 100 org.. terpaksa divide 5 kelas..
banyak ranjau duri yg kita owg alami..
kelas panas, laa... kelas sampai malam la...
kelas ramai bdak laa.. lect ajar x fhm... 
apew pown kita owg terima dgn redha...
time ney aku dapat praktikal di hospital Kemaman.. and HTAA...
time ney jga, aku sedih berpisah dgn member ku .. sebab x sama praktikal..

TAHUN 2009,
berputik kenangan baru ...
reslt aku pown x sehebat mner sem1... 
tp aku mcba nasib pada sem ney jga...
sem 2 memory yg terindah utk... ku ...
time ney aku praktikal di hospital Jerantut..
same pla, praktikal dgn cousin aku...
time ney mmg menduga jiwaku...
kepayahan nak makan, and tambang pengangkutan g praktikal, meruntum jiwaku...

ini pic kita owg kat Xplanet Temerloh

ney pla kenangan di Hospital Jerantut...

lepas praktikal disini...
kita owg terpaksa pergi ke UiTM Petaling jaya 
sebab time 2 intersesi...
time nak gerak p sana banyak halangan yg hadapi..
bas lambat amik kita owg, and then terpaksa balik hostel dulu,
awal pagi swak2 jam 6 pagi kita owg gerak balik g Kuala Lumpur,
dahlah sampai 3 pagi kat Kuantan..
penat x hilang lg... tambah2 pak cik driver bas yg letih, terpaksa berulang kerana kami...
time ney mmg best, maybe hikmah utk kami kot.. 7 kali berhenty...
mcm 7 perhentian pla...
sebab pak cik bas x larat..
mla2.. ingat ader perjumpaan kol 12tghari akhir, x jadi pla..
so pak cik bas, bawa slow2 la... sambil mdengar kami berkaraoke dlm bas..
menghibur haty die...
tapi rugi taw, sape yg x ikut kami yg g lewat...
kami siap2 bersiar2 lagi taw...
kami g air terjun, g putra jaya.. last2 baru sampai di Kolej Alamanda...

2 pic di atas.. kenangan aku di Putra Jaya and air terjun..


ini kenangan di UiTM PJ..
apew2 pown aku ska sgt kenangan wak2 ney...
rindu pada kenangan ney..

lepas habis intersesi.. aku diduga sekali lagi..
pabila cousin aku .. x lepas result.. dan akhirnyer die melepaskn segenggam diploma.. 
time ney sedih tp aku nak nangis depan owg. memang payah..

ok... panjang sgt bebelan aku ney..
ntey aku sambung ag k...
harap semua membaca dgn happy ok...

apew pown kowg hayatilah lagu kat bawah ney










2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...